Když jsem jednou uviděl u Romana položenej starej motor HD Flathead 750ccm, napadlo mě hodně způsobů, jak by mohla vypadat stavba okolo něho, ale přiznávám, že výsledek, co Roman postavil, bych asi nečekal a upřímně mi udělal svým pojetím radost. Z „unry“ jde totiž udělat old school poměrně lehce, ovšem dát tomu tolik vychytávek a určit tím vlastně úplně jiný styl, to je už vyšší stavitelská.
Základ vzniknul v podstatě náhodou, když se k Romanovi dostal zmiňovaný motor. Ten pak putoval na kompletní generálku ke Kamilu Droždžakovi. Rám pochází „ze skladu“, dlouho si pro něj totiž zákazník nešel a tak se hodil. V podstatě však ze sériové Santee kostry zbylo nakonec jen asi 40%, protože se v rámci vychytávek různě rozřezala. Zadní část se předělala na kyvnou „softail“ vidli, která je odpružená vzduchovým tlumičem z kola stejně, jako speciální mechanismus tlumení předku, kde se tlumič nachází přímo v krku řízení. Celý podvozek je pak ovládán kompresorem, takže se dá šasí spustit až na zem. Pěkným detailem je – při „nafouklých“ tlumičích – návaznost trubek zadní kyvné vidlice a zbytku rámu do vzhledu hardtailu.
Rám má mimo dalších ještě jeden nepřehlédnutelný „kousek“ a to je přední část z posvářeného řetězu v surovém stavu, který dodal Tomáš Pitlík. Tento byl jeden ze tří, co někde uřízl a nejvíce se do stavby hodil.
Za motorem Flathead je umístěna 4 rychlostní převodovka, na kterou se žene síla pomocí upraveného primárního převodu na řetěz 530, který je použit i na sekundární pohon.
Kola jsou dílem Zbyňka Kloboučníka, stejně jako už na pár Romanových stavbách, přičemž zadní plný ráfek je upravený z HD V-Rod. Obutí „špuntovejma“ pneumatikama pak trochu připomíná styl závodních flattracků, kam Roman stavbu vlastně trochu směřoval. Barva s logem na nádrži je, jak jinak, také jeho návrhem, který zrealizoval Zbyněk Tureček z firmy Mastercolor. Frézování má pak na svědomí Baart. |



 |
|
|
|
|