Články

Příběh Pedera Johanssona – Švédského chopper čaroděje, zakladatele firmy Hogtech

0 224

Začal v Pajale (severní Švédsko) v dubnu 1964. Po několika letech se rodina přestěhovala do Sundsvallu (uprostřed Švédska), kde Peder na počátku 70. let postavil svůj první chopper.

Byla to mašina s dlouhou vidlicí, jak jinak.

V roce 1982 postavil projekt s motorem z Nortonu 750ccm – ´67, který přesně vystihoval švédský styl chopperů. V roce 1984 získal za tuto stavbu první cenu na výstavě.

Po tomto úspěchu začal pomáhat přátelům s vlastní výrobou motocyklů a od roku 1992 se stavění stalo jeho hlavní profesí.

V roce 1993 vyrazil na velký výlet po světě na chopperu z Harleye s pevným rámem spolu s jeho ženou Visnjou. Cestoval přes Evropu, Švédsko-Holandsko-Belgii-Francii-Itálii-Řecko-Turecko, poté Izrael-Egypt-Indie-Singapur-Malajsie-Thajsko-Indonésie, pokračoval do Austrálie-Nový Zéland a Fidži.

Do USA dorazil v červnu 1994 a začal tam pracovat několik měsíců v Harley obchodě. Pak přejel do Kanady, do Sturgisu a do New Yorku. Po těchto cestách se vrátil do Los Angeles, kde měl chvíli motorkářský obchod.

V červenci 1995 se přestěhoval zpět do Sundsvallu ve Švédsku a založili firmu Hogtech. Hlavním cílem podnikání bylo vytvoření vysoce kvalitních chopper rámů ze švédské oceli. K tomu postavil několik kompletních staveb každý rok. V roce 1999 se jeho rodina a společnost přesunula do Eskilstuny.

Na konci tisíciletí měli v domě a dílně opravdu velký požár. Oheň všechno zničil, včetně tří motorek a dvou rozdělaných projektů. Po ročním úsilí se však zpět vrátil s novým špičkovým moderním servisem. Trvalo pak pět těžkých let, než bylo možné splatit úvěr způsobený požárem, jelikož neměl na původní dílnu dostatečné pojištění.

V roce 2005 pak vyhrál první cenu na Norrtälje Custom Show. Byl to chopper Pink Floyd Knuckle. To byl jeden z nejšťastnějších dnů v Pederově kariéře. Cena zahrnovala pozvánku se všemi placenými výdaji na mistrovství světa v Las Vegas 2005 a na mistrovství Evropy v Mainzu v roce 2006.

Od té doby patří mezi nejlepší stavitele světa a jednoho z mála výrobců typovaných chopperů.

Choppery měl Peder v duši od doby, kdy byl dítě. Konkrétně a jedině však super čisté choppery ve švédském stylu.

Od roku 2006 se stal jeho partnerem Andrea spolu s dobrými řemeslníky.

Pedera vždy trápilo, že předpisy v mnoha zemích znemožňují, aby si lidé vytvořili své vlastní sny na dvou kolech. Myslí si, že to má co do činění s kulturou, kterou mají ve Švédsku, s porozuměním a respektem k osobním automobilům a motocyklům, s kovářskou tradicí zpracování oceli, která se datuje 1000 let zpět od doby Vikingů.

S tím vším se před 30. lety pustil do stavění a prosazování švédského stylu chopperů. Používal na rámy kvalitní švédskou ocel, pevně svařenou a tepelně zpracovanou. Svojí práci v minulosti otestoval 45000 km dlouhou cestou okolo světa a také přes výzkumné ústavy TUV v Německu. Spolu s použitím vysoce kvalitních dílů, motorů, komponentů a elektroniky si pak mohl splnit sen a získal EU licenci COC na svoje choppery.

Díky jisté exotice a popularitě přes výstavy a časopisy si jeho čistý švédský styl získal mnoho příznivců a to ho přesvědčilo, že existuje trh a má cenu stavět otypované choppery s EU schválením.

Při zahájení výroby se v Hogtechu zaměřili na dva modely, a to Icelander (Islanďan) a The Black Ice (Černý led). Z produkce Hogtechu tak vyjíždí mimo pouhých rámů i několik „sériových“ chopperů ročně. Obecně mají tyto motocykly označení A-Chopper (jako Absolutní Chopper).

Peder spolu s jeho společníky podnikají každoročně i promo jízdy na nových modelech, takže je možné je potkávat všude po Evropě. Zároveň rozšiřují síť dealerů svých produktů.

I když je pro našince cena nového chopperu od Hogtechu dost vysoká (cca od 600-800tis. Kč dle vybavení) pořizujete si jedinečného, čistého a spolehlivého choppera s EU homologací a to se normální cestou povede u komplet stavby jen těžko nebo za podobné peníze.

Peder šel vlastní cestou a proslavil švédský styl a zároveň i klasický dlouhý chopper po celém světě. I když je okruh zájemců o tyto stavby hodně specifický stále se rozrůstá a to i napříč EU omezením, které Hogtech prolomuje.



Hogtech

Office: Västergatan 3, SE-85641 Sundsvall, Sweden

Workshop: Lilla Lövhulta 17, SE-635 07 Eskilstuna, Sweden

E-mail: info@hogtech.se

 

Zdroje: www.hogtech.com , http://www.bikernet.com

 

Technické specifikace AChopper:

Rám: Hogtech 3″ přes, 46 ° podkop

Vidlice: Tolle +21″ (1230 mm), Hogtech brýle 7 °, CC 220

Stopa: 70 mm

Sedadlo / výška: kožené, 570 mm

Světlá výška: 100 mm

Rozvor kol: 2160 mm náboje CC

Přední kolo: Erixon nerez 19″ x 2,15 „, pneumatika 90 / 90-19

Zadní kolo: Erixon nerez 17“ x 6 „pneumatika 200 / 55-17

Přední brzda: ISR 6ti pístek / 270 průměr (design Hogtech)

Zadní brzda: ISR 6ti pístek  (Hogtech design)

Ruční ovládání: ISR 14 Ø p, nastavitelná rukojeť (design Hogtech)

Nožní brzda M-cyl: ISR 15,87 Ø p, nastavitelná jednotka (design Hogtech)

Palivová nádrž / (Hogtech Design), 13 L / Res. 1,5 L

Olejová nádrž / objem: Hogtech, 3 L (3,2 qty)

Motor: S & S (Hogtech design).

Objem: V-Twin 1640 CC (100 palců)

Zdvih: 107.95 mm x 98.425 mm (4.250 x 3.875)

Kompresní poměr: 9.6: 1

Výfuky: BSL Stainless, Catalyst

Výkon: HP / Trq: 70 Hp (4300 ot./min.) / 135 Nm (2450 ot./min)

Palivový systém: S & S E Carb (emisní / pevné trysky)

Převodovka: Baker

Sekundární pohon: řetěz 530, 23/48. Řetězové kola

Baterie: 18 amp / 310 CCA

Celková hmotnost: 240 kg / maximální přípustná hmotnost 420 kg

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

SLEDUJEME





GRAFICKÝ DESIGN

PŘÁTELÉ A PODPORA WEBU

Archív příspěvků

Poslední komentáře